Uw administratie perfect op orde?

Voor een gratis kennismaking klik hier

Kwaliteit Belastingtelefoon onvoldoende

Consumentenbond geeft Belastingtelefoon rapportcijfer van 4.8.

De Consumentenbond, die jaarlijks onderzoek doet naar de kwaliteit van de Belastingtelefoon, heeft dit keer slechts een 4.8 als rapportcijfer toegekend: wéér lager dan het afgelopen jaar.

Tijdens het onderzoek, dat steeds zo rond de jaarwisseling plaatsvindt, laat de Consumentenbond een aantal proefpersonen bellen met de Belastingtelefoon en een aantal (5) vooraf bepaalde vragen stellen, die dan steeds aan 10 verschillende medewerkers worden voorgelegd.

Dit keer zaten er dezelfde vragen bij waarop bij voorgaande edities slecht werd gescoord. En weer kregen de bellers in geen enkel geval bij die vragen de juiste antwoorden. De Consumentenbond concludeert daarom dat de Belastingtelefoon niets heeft geleerd van de eerdere fouten. Inhoudelijk schort het dus nog altijd aan de kwaliteit van de gegeven antwoorden. Klantvriendelijk werden de bellers wél behandeld, met een rapportcijfer 8.

De Belastingdienst erkent dat de Belastingtelefoon inhoudelijk-kwalitatief een inhaalslag te maken heeft. Dat zou dan moeten worden gerealiseerd met een team van fiscaal specialisten die als tweedelijns-vraagbaak moeten gaan dienen bij het beantwoorden van vragen waar de medewerkers niet zelfstandig uitkomen.

Bron: Rendement.nl

Altijd actueel overzicht op uw administratie?

Maak kennis met ons!

Voordelen

  • Uw administratie op orde
  • U doet waar u goed in bent
  • Scherpe tarieven
  • Inzicht in uw situatie
  • Niet teveel belasting betalen